Однією з форм організації діяльності, яку можна вважати способом організації життя шкільного колективу та чинником творчої самореалізації особистості є учнівське самоврядування. Адже саме самоврядування забезпечує залучення учнів до різноманітної, змістовної діяльності колективу, до організаторської роботи, до управління справами колективу, а учням дозволяє розвинути такі соціальні якості людини, як толерантність, здатність до самоаналізу та самовиховання.Мета організації: згуртування дітей та юнацтва на добрі і корисні справи, захищати їх права та інтереси, розвивати творчість і здібності кожної дитини, виховувати любов до свого народу та його минуле, його традицій, любов до України, виховувати в дітей чуйність, милосердне відношення до обездолених, бажання приходити на допомогу і приносити радість іншим, організовувати цікаве та змістовне дозвілля.
Учнівське самоврядування є організацією, яка складається з учнів, створена учнями й існує для учнів. А головне те, що через розвиток соціальної активності учнів виховується в них почуття гідності, уміння реалізувати себе.
Відповідно до Концепції освітньої діяльності, Статуту школи, на виконання Декларації прав людини і Концепції прав дитини у нашій школі створено органи учнівського самоврядування.
Учнівськесамоврядування-добровільнеоб’єднанняучнів, мета якого -сформувати в дітяхпочуття господаря школи,класу, вмінняспівпрацювати на принципахпартнерства, чесності, гласності, демократизму.В органи учнівського самоврядування обираються найактивніші учні, які виконують і допомагають організовувати і проводити різноманітні заходи, беруть участь у плануванні й розробці спільних справ.
Завдання, які вирішує учнівське самоврядування:
1. Сприяє навчальній та творчій діяльності учнів.
2. Формуєособистість з глибокоюусвідомленоюгромадськоюпозицією.
3. Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи.
4. Форму єініціативну особистість, здатну приймати не стандартні рішення.
5. Забезпечуєзахист прав і інтересівучнів.
6. Створюєшироке поле можливостей для самореалізаціїучніввконкретних справах.
7. Виховує почуття власної гідності, вчить досягти індивідуальної та суспільної мети.
8. Відвертає дітей від асоціальних форм поведінки.
Найвищий орган учнівського самоврядування в нашій школі є шкільний парламент, який очолює Президент школи (учениця 10 класу Луб'яна Альона)
Дитяча організація «Оберіг» налічує 49 членів, які об’єднані в групи: «Барвінчата», «Весельчаки», «Ровесники».
Учнівське самоврядування поділено на сектори, які виконують певні завдання:
«Знання»,« Дисципліни та порядку »,« Дозвілля та культури »,« Суспільно-корисних та добрих справ ».Учнівське самоврядування нашої школи працює над реалізацією «Програми діяльності спілки дитячих та юнацьких організацій Черкащини «Ми –майбутнє України»,працюємо над реалізацією програм-проектів згідно плану роботи школи, в якому передбачені основні напрямки діяльності СДЮОЧ (Спілка дитячих юнацьких організацій Черкащини). Це реалізація програми-пректу «Червона калина», «Краю мій лелечий», «Орден милосердя», «Ми вибираємо життя», «Канікули», «Спілка збирає друзів».
Форми реалізації цих програм-проектів різні. Це родинні свята, участь в експедиціях по збору фольклорно-етнографічних матеріалів «Легенди рідного краю», проведення тижнів здоров’я, проведення конкурсних та шоу-програм, участь у грі-випробуванні «Котигорошко», відпочинок та оздоровлення дітей в пришкільних таборах.
Цікавою для учнів є проектна робота Ліги старшокласників. Беручи участь у проектах та під проектах учні дізнаються багато нового і цікавого про минуле свого краю («На цій землі я народився», «Легенди, притчі та міфи рідного краю», «Пишаюся тобою, рідний краю», «Сім духовних святинь малої Батьківщини»), про народні та родинні звичаї та обряди. Неодноразово займали призові місця в районі та області.
Коментарi